Tanka?

Idag var jag och Frida ut på lite shopping, dels till oss och sen till mammas försenade födelsedags present!

När bensinen i tanken började gå mot rött kändes det som att det var dags för att tanka. Vi åkte till Jet - där det för det mesta är billigast, haha. När kön var lång och sådär så bestämde jag att bilen skulle styras till okQ8 eller Preem, så så blev det, lite dyrare men ingen kö, okQ8 blev det! Snön yrde och jag såg inget på skärmen, vi åkte till Jet igen... haha
vilket krångel för lite bensin va?! Menmen kön var nu borta från Jet, alla verkade ha fått sin benin ganska snabbt, bra tänte jag! Ställde mig vid en, vad jag tyckte, bra pump och stängde av bilen, kom då på att tanklocket nog inte var på den sidan, så det blev till att flytta sig! När jag väl hade flyttat mig till en annan pump och nu stog rätt så var allt bra tänkte jag. Så jag gick ut, stack i kortet i automaten och tryckte kod och hela faderullan tog pumpen och börjae tanka, vid önskad mängd bensin i tanken var jag nöjd och motorn med. (Säkert pappa också om vi frågar honom) Sen skulle jag trycka efter kvitto, men kvittona som kom ut var inte alls på det beloppet jag hade tankat för... Sen slutade det att komma kvitton, så inget kvitto för mig!

Vi åkte vidare på vår shoppingrunda och gjorde båda Hälla, Erikslund och stan. Väl hemma tänkte jag kolla hur mycket pengar jag spenderat, och mycket märkligt så hade inte Jet dragit pengar.. så nog blev det en billig tankning allt! Haha

Kanske ska tillägga att det var andra gången jag tankade haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0