Den underbara dagen


Nu har jag vaknat, hur trött som helst. Tror jag kommer till skolan till kemin. Det känns inte värt med klassrådet. Men aja, vi får se.

Nu tänkte jag berätta lite hur vi hade det igår och allt som hände!

Ialla fall åkte jag ju buss ner på stan, räffade MS nästan direkt. Vi satt och väntade ett tag på G som var jävligt försenad, haha. Hon kom precis typ när bussen skulle åka iväg till Stockholm. Men vi fick platser och satt och pratade hela resan, mycket mysigt. Det tyckte däremot inte de som satt brevid oss. Men vem bryr sig? 
Sen var vi helt plötsligt i storstaden, G var coolugn, (hon är ju van). Vi gick till Kungshallen där mat skulle förtäras. Vi gick först på toa, (busstoaletter är farliga). Vi beställde mat och åt. När vi var kissade och mätta skyndade vi oss till Stadsteatern.
Väl där fick vi våra platser och jag satt helt i mitten av smeten! Underbart! Det var lite mindre än Dramaten, men åh så mysigt och fint! Sen började föreställningen och ridån som döljde en joggande Persbrandt åkte upp. Åh han var helt, helt underbar! Sen blev det paus och vi gick på toa igen. Inga ord behövdes här. Alla visste och alla förstog. Tänk vad bra saker kan vara! Andra akten och sen slutade allt och vi åkte hem med bussen efter lite juice drickande och en massa skratt! På bussen satt en kille som snackade i telefonen helt konstant! Han skulle vidare till Norge och det var ju såååå jobbigt. Haha!

Nu till själva I väntan på Godot och Persbrandt då.
ÅH jag kan inte sätta ord på det! Jag vet inte vad jag ska skriva. Det var väldigt fint, hela relationen! De hade levt med varandra i 40år och de visade verkligen äkta kärlek. Äkta vänskap. Så fint.
Sen själva I väntan på Godot i helhet hade jag faktiskt inga förväntningar på innan, då jag trott att den är rätt trist. Så jag gick dit helt tom i huvudet, förutom mina tankar om och på Persbrandt såklart. Men ialla fall. Den var verkligen inte som jag trodde. Den var rolig, den var fin, den var visst, vissa saker var rätt upprepade och det drog ner lite, men ändå! De tre timmarna bara flög iväg och jag är så nöjd. Det hade inte kunnat bli bättre och bara att få se honom var helt underbart och overkligt!
Det finns så mycket jag vill säga och skriva, men jag vet inte vart jag ska börja och hur jag ska kunna få ner det på samma sätt som jag verkligen känner. Så jag tror att det får stanna i mitt huvud och vara så bra som jag vekrligen känner.
Lägger upp bilder snart! Oj, jag höll på att glömma! Vi såg en till kändis utanför sen också ;D haha Kitty i AndraAvenyn! Hahah
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0