Ett par droppar regn kan väl aldrig skada?


Halloj igen!
Nu är det kväll och dagen har nästan varit perfekt! Super skönt med sol och så, men det kom ett par regndroppar precis när jag var klar med bilen, men det gjorde inte så mycket, torrt som det är i marken! Bilen blev skitbra! Haha, jätteren, vad med kan man begära liksom? Fick köra med högtrycken, så det underlättade endel. Körde även inuti bilen, så nu skiner den nästan! Funderade också på om man kanske ska vaxa den? Men gjorde inte det idag. Framförde sedan mina tankar och funderingar till pappa.. Haha
pappa: "nej, vi ska inte vaxa den, det är onödigt" 
jag " vadårå? Den är ju jättematt"
pappa "ja, visst får du göra det, om du vill, men jag hjälper inte till"
jag " va? tar det såå lång tid?"
pappa "ja ungefär"

Sen åkte vi och tränade och träffade vår granne vid garagen som höll på att vaxa deras bil.
När vi sen kom hem från träningen ( ca två timmar senare ) var han fortfarande inte klar.. Hahah! Så jag väntar nog ett tag med att vaxa den, ialla fall tills man har typ fem timmar över som man måste slå ihjäl. Men jag har sett på reklamen att det finns vax som är typ något supervax. Det ska man tydligen bara behöva dra på och sen ska det vara klart! Det kanske är något för mig? Men eftersom att jag aldrig har vaxat en bil förr kanske man behöver fem timmar på sig ändå? Tror nog det. Haha
Nu blir det lite söndagsfilm!
Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0