Mat....


Nu börjar det blir dags för måndag..då börjar jag på riktigt och ska laga mat till hela fmailjen, både lunch och middag. Jag är helt koko över det. Jag tycker ju att det är roligt att laga mat men jag vet inte, det känns så svårt här. Mamman och pappan käkar inte kolhydrater till middag på vardagarna, de byter ut det mot grönsaker typ. Bara det känns svårare. De har inga frysta grönsaker här, allt görs typ från grunden och nu i helgen ska jag planera två måltider. På måndag ska jag även planera inför en hel vecka. Vafan ska jag laga? Jag har ingen aning. Typ allt finns i frysen, fisk, lax, köttfärs, kyckling, scampi (!) karré, och vafasiken gör man med karré om man inte grillar det?!!? Hjälp mig!

Jag tycker ju att de är super kul och det mesta jag gör blir jättegott, men jag vet inte, allt känns så komplicerat här, hemma brukar jag slänga ihop lite av varje och se vad som blir av det. Men då är det också mycket lättare, jag har liksom inga förväntningar. Här vet jag inte riktigt vad som förväntas av mig.
Vi får se hur det slutar.
Puss

Kommentarer
Postat av: RESESNACK.

spännande att vara aupair i luxemburg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0