En gång kvar år 2009


Det är den här veckan jag kan säga det; nästa vecka åker jag hem. Det är nu man kan börja, på riktigt att säga nu har jag bara en gång till att stryka denna familjs (och mina egna) kläder år tvåtusennio. Efter nästa veckas måndag är det färdig struket för min del i Luxemburg 2009. Sen väntar ett par månader under det nya året, och därefter är mitt aupair år slut.

Ialla fall, nu vilar jag mina ben, rygg och fötter. Ska snart gå upp för att koka färsk tortellini, vilket tar två minuter, så det är snabb lunch idag.
Då St Nicolaus var här mellan lördag och söndag så sattes granen upp i lördags. Till min glädje. Nu känns det lite juligare. Igår var även pepparkaksbaket igång, vilket jag märkte på kvällen när jag kom upp, lukten hade inte letat sig ner till mig, men goda var de! Även om det är mycket godare med hemmagjord deg än färdigköpt från IKEA. Men oj vad sugen jag är på lussebullar, de kommer nog smaka mycket gott den 18 dec. (Vilket är om 11 dagar!!)
Puss


Kommentarer
Postat av: ellinor

vi saknar dig :)

2009-12-07 @ 12:50:13
URL: http://ellinorthune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0