en liten surprise


Här är det kallt. Hemma är det kallt. Men kallare än här. Känns bra att åka hem på fredag. Två jobbdagar kvar och sedan har 2009 gjort sitt (med mig i Lux) då har vi ett halvår år 2010 att vänta (i Lux). Vet inte vad jag tänkte skriva här men kände att det kanske var dags för ett par ord några hundra mil bort.
Blev lite "julstädning" här idag, torkat ur skåp och gjort rent kyl. Kylen var äckligt och skåpen var svettigt. Inte för att det var jobbigt utan för deras alla finglas och finporslin. Om jag var rädd att ha varje vinglas eller champagneglas i marken då jag flyttade dem? Skoja inte. Helt livrädd. Men allt gick bra och inge en enda glasflisa på golvet. I'm so proud! Haha, imorgon blir det städning och på torsdag brödbak. Från en engelskbok, alla ingredienser i vikt. Oj vad jag hoppas att Mario kommer vara hemma då. Annars är jag körd. Eller så får han hocka upp mig på trådlöst i köket så jag kan googla allt jag behöver ha reda på. Haha!
Ska också skriva av ett recept ur den boken som jag ska baka då jag kommer hem! Can't wait.

Ja, och så blev det några rader tillslut.
Mormor, kul med snö. Gott med revbensspjäll och knäck. Ni har visst inte pratat med mor och far, Johan åker med någon annan är det jag hört sist. Det var Mario som fyllde år igår =)
Puss

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej gullis! Nu är jag hemma från syjuntan.Fick fläskfilé med mango chutney o banan kanongott. Mor har ringt till morfar ikväll. Johan är sjuk ont ikroppen hoppas att det inte är svininfluensan, jag är nämligen inte vaksinerad Puss o kram sov gott

2009-12-15 @ 22:36:14
Postat av: Mormor

ANNA! När exakt landar du på fredag?

2009-12-16 @ 22:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0