A few days left


Strålande solsken idag och en tur med båten var givet. Blev till att åka lite skida, och badat och allt sånt där. Årets första tur med båten faktiskt och det var härligt!

Det har förövrigt gått upp för mig att det är lördag idag. Dagen är nu över, i princip, och imorgon är det alltså söndag som man lätt kan räkna ut. Efter imorgon är det måndag och sen smäller det. På tisdag beger jag mig till huvudstaden, som så många andra gånger detta år. Även denna gång blir det tåg, men besöket är något annorlunda. Jag ska mänligen träffa min aupair familj som är här på sin vanliga semester. Vi ska egentligen bara träffas för att kolla läget och lära känna varandra lite bättre (på ett par timmar). Hur som helst så är jag sjukt nervös. Kanske inte just för att träffa dem, utan mest för den här engelska biten. Jag vet att jag inte är någon kung på engelska, men jag vet samtidigt att jag inte är dålig på något vis. Men ändå. Ändå känns det nervöst och läskigt. Det är över ett halvår sedan vi hade engelska i skolan och sedan dess kan jag väl inte påstå att jag har hållit igång det.. Men dagarna kryper närmare och snart sitter jag där på tåget och är verkligen påväg. Det gäller bara att ta det lugnt och nog inte tänka så mycket. Vi får väl hoppas att det sitter där inne någonstans ialla fall..
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0