Förberedelser


Nu har jag kollat på grejer tills min resa tar fart. Dels har jag tittat upp hur mycket det egentligen kostar att skicka grejer ner till Luxemburg. Det var väl knappast så fasligt dyrt (om man skickar med posten), ca. 400:- för 10kg.. Då man som tidigare nämnt bara får ha med sig ett bagage på 15kg med RyanAir och ett handbagage på 10 så behöver jag nog skicka ner lite saker. Förhoppningsvis inte mer än 10kg då. Man har väl inte lust att lägga ner en massa hundringar på posten?

Jag har kommit på att jag inte har nämnt så mycket om mitt äventyr här i blogge, så det kanske är dags? Nåja, jag ska ialla fall åka iväg som aupair till Luxemburg den 26 aug (SNART!!!) Där ska jag ta hand om en 6årig pojke, samt handla, städa och laga mat. Mamman i familjen är svensk, så därför ska jag prata svenska med pojken så att han behåller sin svenska och bättrar på den lite. Pappan är belgare så därför pratar de engelska hemma. De bor i ett område som jag egentligen inte vet ett skvatt om mer än att det ligger ca 15min ifrån "city" med bil/buss. Just nu är det nog de som jag har att berätta. Jag ska vara borta i ett år, som det är tänkt och åhh vad jag är pirrig!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0