Medelhavet eller vart?


Det är sjuk varmt här! En stekande hetta som gör att man knappt vill vara ute. Vi badar i 27° vatten, inte i havet dock. Men en söt sjö. Den här värmen får mig att tänka tillbaka till förra året vid den här tiden. Då satt man i turkiet på restaurang och vad redo för nattens party. I torsdags var det exakt ett år sedan vi satt där på Västerås lilla lilla pytte flygplats. Förväntningarna var enorma. Ialla fall så var det en helt underbar vecka som jag aldrig kommer glömma. Min första "fria" utomlandsresa utan vuxna eller sånt. Åh vad jag längtar tillbaka!
Men nog om det.
Snart ska vi käka, pappa sitter vid grillen. Igår tog vi en liten tripp till något slakteri där de sålde vildsvin. Mest det, men också annat viltkött som älg, björn och hjort. Vi köpte vildsvinskött som alltså ligger på grillen just nu, undrar hur det smakar..vi köpte även björnkorv efter att jag tjatat mig till det. En älgkorv fick jag också med i mitt tjat. Fasen vad spännande att smaka björn, det är inte varje dag direkt! Haha, blir första gången för min del men vi får väl hoppas att det inte är den sista (om det är gott alltså) Jag önskar bara att vi hade köpt björnkött som skulle grillas...vi får åka tillbaka dit helt enkelt.
Nu är det käk!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0