Vad du än gör - blir inte ledsen


Var för ett tag sen ute och sprang en runda, skönt skönt! Mitt gymkort går ju ut idag såg jag i min lilla kalender så nu ska spåret tas med storm! Ställde av cykeln och mina nycklar hos mormor innan och när jag kom tillbaka blev jag bjuden på en delicious kräftsoppa! Kan det bli bättre?

Nu sitter jag här och ska göra mig iordning, för sen blir det stan, mormor ville hänga på så det blir hon och jag! Måste ju lämna tillbaka mina älskade skor som var perfekta till studenten, det går verkligen inte, mina fötter kommer dö, det kommer de nog göra vilka skor jag än har men det kan ju vara kul att kunna gå i dem ett par timmar ialla fall! Så det blir till att leta upp ett par nya idag, hoppas jag hittar några!

Tänker på mina KGs just i denna stund. Gud vad jag tyckte synd om G igår! Nu ska jag berätta. Under en gradering är ett sista test fighting. Hon fick köra med LittleBag (stackars!!!) och det gick ju inte bra direkt. Killen har noll kontroll!! Han sparkade de hårdaste sparkarna rant in i ryggen, hon stod ut bra! Men sen! En mawash (spark) rakt över strupen! Hon tappar luften och börjar gråta, av smärta med också av chock. Hon fick gå av och jag fick gå upp och köra klart med honom. Då var jag förbannad kan jag säga! Mos,mos,mos.
Efteråt när allt var klart så frågar "domarn" om hon är skadad?
Nej säger hon, och då frågar han varför hon gråter?
Hallå det kanske gör ont?!
Då svarar han med att det faktiskt är en kamsport vi tränar och att man inte får bli ledsen.
Så tydligen, GRINA ALDRIG (om ni tränar någon kampsport vill säga)
Okej kanske lite överdrivet, men vafan, att gråta när man har jävligt ont är mänskligt!
Nu ska vi härda oss.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0