Flaggmannen sjuk?


När jag åkte med bussen till Auchan idag så tog jag buss 18 som vanligt. Då åker man igenom alla EU-kontorsbyggnader och allt vad det är. Utanför nästan varje byggnad finns alla länders flaggor, (de länder som är med i EU dvs) så varje gång man åker dit får man se ett par svenska flaggor. Vad jag märkt är att flaggorna tas ned på kvällarna och sätts upp på morgnarna. Idag när jag kom med bussen och åker in på området så är alla flaggstänger vid den första byggnaden tomma, alltså utan flaggor. Hmm, tänkte jag, undrar om det finns en flaggman som har som uppgift att varje morgon och kväll sätta upp/ ta ned alla flaggor och vika dem snyggt? Kanske han är sjuk idag då flaggorna inte är uppe? Men som vi åker vidare på området och till nästa byggnad så ser jag att flaggorna är uppe där, och vid nästa och nästa. Så tänk om varje byggnad har en varsin flaggman, som jobbar med 25 flaggor var, (eller hur många länder som nu är med i EU) och att då flaggmannen vid byggnad nummer ett var sjuk idag. Kanske låg han hemma med svininflensan, eller bara en vanlig förkylning. Vad vet jag? Nog tycker jag att de andra flaggmännen kunde hjälpt honom och sätta upp "hans" flaggor för idag, då kan ju de få hjälp när de blir sjuka. Man måste hjälpas åt här i världen. Men vad vet jag? Det kanske inte ens finns någon flaggman, kanske har de olika grupper inne på varje "avdelning" som hjälps åt, grupp ett den 23 varje månad osv, kanske att de bara glömde bort att sätta upp flaggorna idag? Eller så kanske de hade en anledning till att inte sätta upp flaggorna idag. Hur som helst, kul vore det om det fanns ett par s.k. flaggmänn där ute.
Puss

Kommentarer
Postat av: emma (din kusin)

hej anna!!!



saknar dej vi ses snart<3<3<3



kramar emma

2009-11-27 @ 18:45:32
Postat av: emma (din kusin)

Hej Anna!!!



Hur mår du???

Jag mår bra. Hoppas du mår bar saknar dej.



Kramar Emma!!!



Ps. mormor om du läser detta så ska du veta att pappa hälsar till dej .ds

2009-11-27 @ 18:54:34
Postat av: emily

tack för att du delar med dej av funderingarna anna! ;P vi får forska i det..

2009-11-28 @ 12:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0