Första advent


Redan första advent och om tre veckor sitter jag hemma i Västerås och tänder det fjärde ljuset i ljusstaken. Idag har jag ingen ljusstake och julkänslorna infinner sig inte för ett ögonblick. Vilket är lite synd, men på ett sätt kanske man uppskattar julen och all stämning när man väl kommer hem till ett juligt hus. Kanske ska ta och tända en av mina ljusstakar, först rada upp fyra på rad och sedan tända en av dem. Men jag vet inte, blir liksom inte samma sak ändå.

Ialla fall, regnet är ett faktum i Luxemburg och har varit den senaste veckan. Hoppas det inte fortsätter en vecka till. Efter Marios lilla "fest" i fredags stinker huset fortfarande som ett ciggpaket. Ja, de röker inne. Men de brukar inte göra det, dock när de har besök och så, då jäklar blossas det på. Dags att vädra?

Nu kollar jag ialla fall på Catwoman, är lite fast av "superhero" temat. Tänkte inte gå utanför dörren idag. Öppna fönstret är max.
Puss

Kommentarer
Postat av: mormor

På Stenyxgatan är alla adventssligor och ljus på plats.Det är bara du och din bror som fattas!!!

2009-11-29 @ 21:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0