Trier


Sådär mina vänner. Nu äntligen ska vi köra den här updaten om Trier, Tysklands äldsta stad.



Mina medföljare var som ni vet Kristin (t. vänster) och Sara (t. höger). Här nyss parkerade och klara för en dag i staden.



Här har vi "porten" in till staden, (city) Porta Nigra, som den heter. Den här stått där sedan Romarriket (tror jag) och är en av de äldsta portarna som finns kvar från den här tiden. Inte ens andra världskriget kunde sopa den här muren/ porten til marken.



Julpyntningen var ett faktum och här har vi ett hus som var mycket fint pyntat.



Lite turistande var ju tvunget och hör har vi en kyra som vi var inne i. En mycket stor och fin kyrka som till och med är kyrkan som har jesus tunika/ klänning som han predikade i innan han dog. Så vi fick se in i rummet där den låg i en stor kista som var inglasad. Själva klänningen fick vi inte se. Så om den verkligen låg där det vet vi dock ej. Hur de har hittat den och varför just den här kyrkan har den, det är frågan.



När vi såg denna snögubbe började vi alla fundera på att byta jobb, från aupair till snögubbe. Vilket byte! Ska ansöka med en gång.



Lite fika blev det också innan hemfärd. Här är min bakelse som endast gick på 2 euro!



Till sist får ni en bild på mig.

Det här var väl det jag hade att bjuda på från Trier denna gång, men det blir mer om någon vecka då vi ska tillbaka!
Hur underbart som helst.
Puss




Kommentarer
Postat av: mormor

Tack Anna för bilderna Den sista tar jag med mig till natten.Puss och sov gott

2009-11-25 @ 21:54:34
Postat av: emma (din kusin)

Fina bilder!!!!!



krammar Emma

2009-11-26 @ 15:28:34
Postat av: mormor

Nu har morfar varit i svampskogen igen.Det blev inte fullt en korg.Gör trattissoppa till Peter i morgon du får när du kommer hem till jul.Sov gott AnnA!Kram från oss som vanligt

2009-11-26 @ 22:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0