Avslutad måndag


Så var måndagen över den med. Dagen har sett ut som vanligt. Tillverkade en hur god kantarellpaj som helst till middag. Tänkte först att de inte käkar sånt, men jodå! Tur de! Sitter nu och försöker fixa och trixa lite med handlingslistan tills imorgon. Den är väl klar iprincip, men ett par frågetecken är det allt. Svårt att handla och så när huset kommer stå tomt i en vecka. Blir ju extra mycket planera och hit och dit då.
På något sätt kommer det väl gå ihop. En sak undrar jag bara, till dig mormor. De har bett mig göra din soppa igen (kräftsoppan) om två veckor. Men till den behöver jag ju då räkosten, håller den sig i två veckor? Eller måste jag kolla upp de på förpackningen? Man kan väl inte frysa sånt?

Tänkte lägga undan det här nu och njuta lite, kanske en film ikväll? Tror jag har typ 4 avsnitt av andra avenyn att ta igen...känner mig inte sugen på det. Kanske lite härlig kärlek skulle passa fint en kväll som denna, Stolthet och fördom? Eller The notebook, hmm, inget klingar bra i mina öron just ikväll. Eller lite hederlig Bare Bea?! Det låter bättre må jag medge.

Emily! Recept på "the carrotbread" kommer inom kort! =D
Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Räkosten håller sig säkert, men då du skall ha den imaten går den utmärk att frysa. Det har jag gjort flera gånger. Så söt du är!! Lääängtar så efter dig!

2009-10-26 @ 22:01:43
Postat av: Mormor

Morfar har idag plockat trattkantareller 10 liter! Det harhan gjort 4 ggr. tidigare. Alltså sammanlagt 50 liter! Gillar du trattisar?

2009-10-26 @ 22:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0