Awesome saturday


Vi åkte ju då som sagt till stan för lite "sen lunch". Vi gick till deras favorit restaurang här i Lux som heter Guillaume och är en fransk restaurang, den var super bra! De beställde in en stor tallrik skaldjur till förrätt, ostron, sniglar, de här små grå räkorna som finns här och jätteräkor. Till det blev det luxemburgiskt mousserande vin och ett glas vitt vin! För min del blev det räkor (jätteräkor) och en del av de små grå, men de var lite underliga, smakade även ett ostron, tänkte att man måste passa på då man är på en fransk restaurang och ostronen skulle vara underbara där. Man vill ju inte vara en chicken liksom. Men det var nog inget för mig. Började med drickandet av "vattnet" i skalet och sedan till "köttet" men det blev lite för slemmigt för min smak. Mario sa "it's really like kissing" haha! Det blev bara ett ostron för mig dock. Efter det så blev det såklart "main dish" då hade jag valt Carpaccio med pesto, körsbärstomater och ruccola, samt sallad och pommes frites. Det var som tunnt tunnt skivat kött (tänk er tjockleken på parmaskinka, nästan genomskinligt) och så var det rått. Trodde inte att det skulle vara så gott som det faktiskt var, det var super!! Till det en flaska rött på tre. Därefter en kopp té. Underbar middag? Oh ja! Lite jobbigt att gå därifrån dock, efter allt det där vinet och en hel middag sittandes stilla, haha! Men som alltid (nästan) lyckades jag ta mig samman haha!

När vi sedan kom hem fick jag en flaska väldigt ovanligt vin direkt importerat från Australien som tack för dessa dagar då jag tagit hand om Theo, då det var så tidigt in på mitt år här. Jag blev glad och har bestämt att inte ta med den hem på flyget, då den är väldigt ovanlig och så, så vill jag inte riskera att den åker i tullen så den får följa med hem senare.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0