En fredag i all sin glans


Hellöj!
Jag är uppe och borde gå upp och käka en liten frukost. Ska dra snart igen..

Men igår var hur trevlig som helst! Träffade Towe, och vi drog till en svensk bar! Med svensk musik, svensk öl och cider mm. Mycket nice! Blev först ett glas vitt och delägaren kom och stog och berättade om sin fredag i detalj för oss..rätt ointressant om jag får säga det själv. Men han bjöd oss två på en varsin gammeldansk då han drog. Han frågade först Towe, tycker du om de? Hon svarade "Nej inte direkt". Så frågade han mig, och vad svarar man inte om inte "Jaa, det funkar!" Man är ju sin fars dotter trots allt. Även om man aldrig har smakat det förr. Man kan ju inte banga på lite gratis sprit. Så där fick vi ett varsitt shotglas var fyllt med drycken. Vi sa skål och jag körde botten upp (som sagt, sin fars dotter, always) medan Towe smuttade på sin och bestämde sig för att hon inte skulle ha mer utav den. Hon gav den till mig, men där tog det faktiskt stopp. Inte var det gott alltså. Men hade glaset stått kvar där resten av kvällen hade jag nog säkerligen hällt i mig Towes glas också. Kanske var det tur att någon annan fick de.

Ett par drinkar och ett par engelskmän senare var det dags att bege sig, för min del. Bussen går ju som ni vet vid elva. Då jag ska sova hos Kristin idag ville jag spendera natten i min egen säng.
Så, så blev det, mycket rolig kväll! Även om den slutade rätt tidigt.

Ikväll blir det tacos (!!) och vin hos Kristin! Som jag läntar efter tacos.
Puss

Kommentarer
Postat av: Mormor

Gammeldansk är odrickbar! Jägermaister smakar bättre!Kanelbullarna är bakade. Haen bra lördag, men var rädd om dig snälla Anna Kram o puss från Mormor o Morfar

2009-10-24 @ 18:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0