Right now





Hallå! Här har ni två just nu bilder på mig, haha! Föräldrar är hemkomna och jag är lämnad ifred. Hur skönt osm helst. Men snart ska vi åka iväg och käka på restaurang, också det rätt najs måste jag säga. Sen blir det tillbaka hem hit och då ska jag slappa heela kvällen lång. Har längtat efter det sedan, ja, det är nog förra helgen.

Tänkte berätta att jag nu har fyndat min lilla resväska som jag ska ha istället för den stora då jag åker hem nu kommande gånger. Den kostade mig 25 €, vilket jag gärna lägger ner för att bevara spriten innuti glasflaskorna! Haha! Nej men det könns bättre med en mindre resväska när man bara åker för en vecka eller två. Kommer nog att komma till användning framöver. Då när jag var på Auchan så var det en jäkla massa spritprovning. Vem strosade runt där om inte jag?! Kan ju börja med att berätta att det är lite andra regler här för körning med alkohol i blodet. Hemma har vi ju 0.2‰ för grov rattfylla. Här är gränsen 0.5‰. Inte nog med att det är super högt så kan jag tala om att den nyss har blivit sänkt till 0.5, från hela 0.8‰ vilket är helt sjukt! Men så lever de här, så jag tog faktiskt ett prov på en whiskey, haha! Jag som hatar det, haha. Men det var en mycket fin whiskey fick jag berättat för mig, den hette "Aberfeldy", skotsk maltwhiskey (det var något ännu mer speciellt med den här, då just med malten men jag kommer inte ihåg vad det var) som var lagrad i 12 år tror jag. En söt liten knubbig flaska som gick på 27 € för 70 cl. Kanske ett bra pris, eller kanske och kanske, då samma flaska på systembolaget går på 850kr så tycker nog jag att det var ett jävla bra pris! Men inte något jag själv skulle lägga till min "samling". Kanske du vill ha en pappa? Tror du den är god? Nog med det, när jag sedan skulle därifrån (tuggandes tuggummi) tror ni inte polisen står utanför parkeringshuset och kallar in lite bilar? Jodå! Tror ni jag blir nervös? JADÅ! Men mig tog de inte, och även om de skulle gjort de hade jag inte haft över 0.5‰ ialla fall, så det var ju liksom inget att oroa sig för egentligen.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0