come on, let's make babies!


Dagen är snart halv-avklarad. Bakat bröd har jag gjort, bilder längre ner. Även tvättat fönster, som jag snart spyr på. Men man vill ju kunna se ut?
Ska snart hämta Theo vid skolan, han åker nämligen inte buss idag pga så många glömda saker i skolan. Så nu är det min uppgift att se till så att han får med sig allt hem. Efter det blir det lunch. Därefter bara lek tror jag. Inget inplanerat ialla fall.

Ikväll blir det ett pass på friskis, duktigt jag och Sara kör på..hoppas mitt kort är klart, annars blir det lite knepigt.

Det blev en limpa (till höger) som är en aprikos- och nötlimpa! Med cashewnötter. Den är nog god! Till vänster har vi rågbröd "Swedish rye bread"

Tidigare i mitt liv har jag aldrig bakat bröd på sådana här färdiga mixer. Det känns som att om man nu ska baka eget bröd så ska man väl göra det från grunden? De där mixerna innehåller väl också onödiga tillsatser..? Vi får se resultatet sen, men det smakar nog inte så pjåkigt. Det är ju roligt med svensk "bruksanvisning" också!



Här har ni mina ben och mina små chinos. Bjuder på det av mig själv idag. Resten får ni tänka ut själva.

Tänkte också berätta att vi nog har parningssäsong här i Altlinster. Väntade på bussen för någon dag sedan och tittade upp mot hagen bakom, då håller kossorna på och tänkte ha lite rajtan med varandra...galna! Haha, men ni kan väl tänka er vad jag skrattade?! Precis i min smak! :D haha, från en annan hage har några andra kossor rymt, och gör de varje dag, så vi har kossor som springer runt lite varstans på vägarna. Kanske dags för bonden att fostra sina kossor lite grann?
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0