Existens?


Jodå, jag lever gott folk! Lite smått dålig uppdatering här dock. Ber om ursäkt för detta.
Nu har det hänt en del sedan sist, eller nej egentligen inte men jag har liite att skriva här iallafall.

Branvakts Anna i farten i fredags alltså, åt Theo, så inga extra pengar där inte. Men Monica&Mario kom ialla fall hem vid halv ett, frågade om jag ville ha ett glas vin, det tackar man ju inte nej till i första taget eller? Även om jag var trött. Blev ialla fall lite rödvin till mig och Mario från vinkällaren, och champagne till Monica. Vi pratade och pratade och Mario tröttnade på vinet och hällde ut det (!!). Tog champagne istället, bara sådär liksom. När mitt vin var slut bjöds jag också på ett glas champagne. Gott värre. Har tidigare inte gillat någon utav de champagne sorter jag testat, men den här var helt helt okej! Blev lite påfyllning och klockan sprang iväg. Helt plötsligt var den tre och vi beslutade att det kanske var dags att gå och sova. Jo tänkte jag då jag skulle upp tidigt för lite stan ärenden och sånt på lördagen.
Så det blev att gå upp motvilligt på lördagen, åka in till stan och göra det jag skulle, köpte en ring för 2.95 euro (mycket billigt enligt mig) och en mössa för 9 euro. Älskar den! Känns lite smått tokigt bara då jag är typ redo för hösten, har liksom inhandlat en jacka, mössa och vantar nu...låt kylan komma liksom!

Igår kväll blev det först en tupplur och ett par kapitel i flickan som lekte med elden. Nu jäklar har den kommit igång!! Sedan middag och bio med Sara! Vi såg INGLOURIOUS BASTERDS, trodde den skulle vara jättebra och satte mig i salongen med förväntningar. Filmen började ochinget ljud fanns? Nehe, vafan är det nu då? Tänkte vi, men sen rättades det till och inom någon minut hade vi ljud. Problemet var att vi såg filmen på originalspråk, (engelska) med fransk och nederländsk text. Halva filmen var på tyska och franska, då utan engelsktextning. Så vi förstod endast halva filmen i princip...Sen måste jag ha missuppfattat filmens handling då jag trodde att Brad Pitt skulle vara en SS-soldat..vilket jag kanske får skylla på mig själv, men ändå. Sedan är filmen någon slags skum parodi på andra världskriget? Helt sjuk film...så jag måste säga att jag är rätt besviken nu efteråt. Men nu är den sedd av mig och får inte direkt något bra betyg. Men jag ska pröva att se den igen med svensk text, så att man fattar de franska och tyska delarna också......

Skriver mer senare. Nu blir det Flickan som lekte med elden ute i solen!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0