Nu blev det kväller


Barnvakt Anna här!
Theo har lagt sig för ett tag sedan så jag har kopplat upp mig på "köksvåningen". Där hittar ni mig nu liksom. Innan han skulle lägga sig kollade vi på Shrek the third. Har aldrig sett den medn det vi hann med var bra, tror jag ska fortsätta titta när han har somnat. Har gjort mig en kopp té, (förvånade?!) och myser nu här i soffan. Såg från titdigare inlägg att jag hade skrivit något om att berätta mer om något senare. Så vi tar väl det nu då, när jag har tid.

Jumbokort: Fixade mitt igår, lägger upp bild på det sen någon gång då jag har fotat det. Det är ialla fall ett luxemburgiskt busskort som funkar inom hela Luxemburg med tåg och buss. Det kostar 50 euro för ett helt år med fri tillgång till buss och tåg inom Luxemburg! Bra va?! Därför har jag nu skaffat ett. Månadskorten hit ut till mig kostar 45 euro per månad...då har jag lagt 5 euro mer och får för hela året. Plus att det sunkar som studentkort, så man får rabatt på bio och lite sånt! Super bra enligt mig!

Sedan var det det här med ryanair, men det tar jag sen, när jag har pratat med la familia om det.

Tänkte bara nämna en annan sak nu också när jag kommer ihåg. Det är så att varje gång jag är ute och kör biö, så får jag lock för öronen titt som tätt, det går mycket upp och nedåt här i landet Lux. Detta är något jag verkligen inte är van med från Sverige, så varje gång det har hänt har jag tänkt att "det ähr måste jag nämna i bloggen för dem där hemma". Samma sak varje gång, men kommer jag ihåg det när jag kommer till datorn? Nej, såklart. Men nu är det nämnt så nu vet ni!
Puss

Kommentarer
Postat av: Emma/Isak Botold

Hej Moster Anna



Vi saknar dig.

Kram Emma och Isak

2009-09-17 @ 20:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0