Nya upptäckter varje dag


Godmorgon? Godmiddag?
Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Vaknade vid tolv, gjorde mig lite frukost och sitter nu här. Känns jobbigt det här att vakna så här sent. Jag menar, jag vaknar aldrig efter tio-halv elva hemma. Inte ens om det var en seen utgång kvällen innan, nej då är det tvätom, jag vaknar tidigare än vanligt. Men kanske aupair livet tröttar ut mig mer än skolan gjort? Vem vet..

Igår blev det ialla fall en härlig tur på stan med Sara. Blev en present till en av hennes tjejer som fyller år idag! Jag inhandlade också lite. Blev ett par skor för 39 euro på H&M. Rätt hittat i den här staden! Blev dock ett jäkla problem när jag lade fram mitt H&M-kort. De fattade inte grejen med det och trodde att jag ville betala med det...hallå? Sedan blev det också ett par vantar från Promod (som är en heeelt okej bra affär här) Vet inte vilken jag ska jämföra den med från Västerås, men inte direkt Gina Tricot, det är lite mindre och lite dyrare här. Men ialla fall de kostade mig 15 euro. Mycket fina!

När jag sedan kom hem slängde jag i mig lite mat och begav mig till en annan familj som behövde en barnvakt för kvällen. Två små pojkar på 3½ och 1½. Också det här en halv svensk familj, Så där tittade jag på film med ena pojken och när han gick och lade sig kollade jag på SVENSK TV. You heard me! Så det blev FreakyFriday (som sändes på fyran) Svenska nyheter och svensk reklam. Fick mig även en titt på treans nya logga. Riktigt modern. Efter FreakyFriday blev det MammaMia på en av Canal+ kanalerna, och därefter sappade jag bara runt lite. Då ingen av kanalerna hade så mycket att bjuda på vid halv ett...Klockan ett kom ialla fall föräldrarna hem och jag gick därifrån med ett leende och 65 euro rikare. Sweet kallar jag det!

Fick även se tre rävar på vägen hem, när får man se räv i Sverige? Tror jag har sett två tre stycken vilda i hela mitt liv....upptäkte även att jag har taklucka i min bil. Cooooolt eller hur? haha!
Lite svenska serier på det här och helgen är maxad, eller vad säger ni?
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0