Update; 8/9 -09


Hej bloggen, hej Sverige, hej alla som följer mitt liv i Lux!

Förlåt (mest mormor, haha!) för att jag inte uppdaterar så ofta som jag kansk skulle vilja. Men på datarn sitter jag ju inte vid datorn, och sedan på kvällarna är jag väldigt trött. Men nu kommer ialla fall en uppdatering!

Allt känns mycket lättare nu, Thoe har inte börjat skolan än så det blir nog lättare när han gör det. Men ändå så känns allt bara lättare. Maten kändes jobbig i söndags, men jag tror att det kommer göra det så i början (det var då jag skulle planera en veckas meny) Sen kommer man in i det mycket bätttre och har mycket recept som man kan laga om igen. Det känns skönt. Det känns även mycket bra att jag har er där hemma som är så snälla och hjälper mig med recept, synd bara att alla grejer inte finns att få tag på här nere. När jag väl står där och lagar maten känns det bättre! Då är allt planerat, och ja, det känns faktiskt lite roligt igen. Men inte fullt så kul som det är hemma, inte än. Men snart kanske.

Theo och jag var och handlade idag förövrigt. Han fick prata med personalen åt mig på Luxemburgiska, då de inte kan engelska på affären vi handlar på. Men det gick bra, han är så gullig när han hjälper mig! Hjälpa mig hem brukar han också göra, när vi är tvugna att köra vägar jag inte har åkt på förut. Då sitter han och visar vägen! Så söt!

Annars har inte dagen varit något annorlunda, vi har lekt, läst och sjungt lite. Laddade även mitt skype-konto igår så jag ringde och pratade med mormor och morfar en timme kvällen, kul! Det känns bra att prata med er där hemma. Nu blir det nog lite svenskt tv tittande via datorn om jag får igång något program!

Tänkte bara säga till er alla att jag tycker det är jätteroligt att så många kikar in här och kanske lämnar en kommentar! Jag tycker inte alls att ni gör intrång (Lena) Jag tycker bara att det är roligt!! Alla era ord  mig glad och varm!

Vad gäller kommentaren från Merre, tack så mycket!! Firren och ankan är inte med mig men de är nog undanstoppade på mitt rum, så ni får väl leta ;) haha! Och jag ska försöka att vara den chokladkula jag verkligen är! (hård utanpå men väldigt mjuk och gó inuti!) Haha, du är så gullig, och det är så sjukt att jag blir jämförd med en chokladkula! HAHA :D

Nu ber jag om ursäkt igen, denna gång för ett väldigt långt inlägg.
Puss på er

Kommentarer
Postat av: Moster Camilla

Hej Anna

Du är bäst. Vi följer dina bravader från Köping.

Kram från oss 4.

2009-09-09 @ 04:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0