dot dot dot


Dagen har varit som ett kapitel ur en sommardröm. Vädret är ljuvligt, som taget ur en svensk sommar. Här har vi det i april, hur bra blir det inte? Men om man sätter det från ett annat håll, hur varmt kommer det då vara här i juni? Vill man ens veta? Shit säger jag bara.

En långpromenad har dagen bjudit på ialla fall, svettades ihjäl. Stod i valet och kvalet om man skulle ta shorts eller mjukis på färden, av det praktiska skälet att det finns fickor på mjukisbrallorna där ipoden kan vila, blev det dem. Något jag fick ångra efter 10minuter i solen. Så nästa promenad blir det shorts och tshirt, ett som är säkert.
Såg även lite tjusiga blommor på min väg, vitsippor såklart, men också gullvivor och smörblommor! Det ni Sverige! Det är nåt ni inte har än! Älskar även dessa japanska träd, rosa små blommor, tror ialla fall att det är såna där japanska träd. Det ska jag ha i min trädgård.

Kär i filmen mormor, :P


Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja det är ett japanskt körsbärsträd(prunus triloba),aj vad jag kan!Vi satte ett sånt på framsidan där det nu står rtt hortensiaträd.Japanska trädet är inte härdat för mälardalen,vi har för kalla vintrar?Alltså kan man prova men det brukar dö efter något år.Där försvann den glädjen!

2010-04-19 @ 18:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0