om: en dag i april


Inga Ferrari ägare så långt ögat kunde nå igår mormor, tyvärr.

Men dagen bjöd på en massa annat. Började med att jag var sen som vanligt, varför tar det alltid längre tid att göra sig iordning än vad man tror? Sen tog jag bilen in till Kristin, i solen. Öppen taklucka och ändå för varmt. Självklart var solglajjorna på. Vi gick in till stan för att möta Sara, efter lite dregel i Louis Vuittons skyltfönster kom hon. Stegen styrdes mot glasscafé numero uno. Hade min kamera haft batteri så skulle ni självklart få ta del av dessa moments in life, men nu hade den inte det, så tyvärr.

Efter det blev det en promenad i solen till Luxemburgs bästa chokladaffär, ingen shopping för mig där, kanske en annan gång. Sen gjorde vi en utflykt till den amerikanska kyrkogården från andra världskriget, och sen beökte vi även den tyska. Kul att ha varit där i strålande sol istället för spöregn som det var när jag var där med mamma, pappa och Frida.

Efter det drog vi till Auchan för att käka och gå på bio. Men Sara bangade och drog hem. Så Kristin och jag fick äta själva. Blev den asiatiska restaurangen som vi var på på min födelsedag. Själv tog jag kyckling wok med cashewnötter. Påminnde en del om SpicyHot 13c. Om man är sugen på den? Ohja! Efter det slog vi på stort och beställe in Crème Brûlée flambée, som kom in brinnandes! Oh, där önskar jag att kameran hade haft en gnutta batteri. Men vi får gå tillbaka och beställa igen, och ta kort. Hur gott som helst!

Sen på det blev det bio efter ett tag, Dear John såg vi. Den ni Sverige, den har inte ens haft premiär hos er än! Hur bra film som helst! Åh, jag är kär.
En amazing dag helt enkelt. Nämnde jag att det var hur varmt som helst och strålande sol hela dagen?

Ps, vädret är ännu bättre idag! Skicka inte hit askan, tack. Ds.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag bara undrar? Vem är du kär i? Förstår ingenting!

2010-04-18 @ 18:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0