bread as it should be


Har (äntligen) tagit mig tid att se filmen som Mario fått med en utav sina kokböcker. Man får tips om bakning osv. Bland annat att "lära känna" sin bröddeg, samt hur man knådar den för bästa resultat, osv. Riktigt bra och lärorik film, och jag blev helt taggad på att baka! Så igår satte jag igång två olika sorters bröd. Till min (stora) besvikelse blev det inte riktigt lika härligt som på filmen. Fick inte min deg lika fin som hans. Men det kan ju bero på att han säkert har knådat tre miljoner degar plus att det inte var samma recept. Men jag ska pröva igen och igen tills jag får min deg "exakt som den ska vara".

Brödet blev gott ialla fall! En typ vanlig limpa med lite timjan i och en valnötslimpa.
Puss

Kommentarer
Postat av: Mormor

Björn Skifs var kanon. Det tråkiga var att morfar blev sjuk igen,ont imagen med feber!Måste nu till läkare,det är något som inte är ok.efter operationen.Kul att baknigen går i arv från mig till dig!Själv skall jag imorgon lägga in stekt strömming till mig och dina föräldrar Kram o puss från oss båda.

2010-02-26 @ 22:40:15
Postat av: Mormor

Saknar din röst! Ring när det passar dig!

2010-02-27 @ 20:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0