Maple syrup? It works man!


Idag var det tisdag igen och typ halva veckan har redan gått! (jobbveckan alltså) Helt sjukt! Men ialla fall, handlats har det gjorts och bröd blev det också till på eftermiddagen. Spännande då sirap inte existerar på samma sätt som hemma här i landet Lux. Frågade efter sirapen i affären, hade till och med fått det franska ordet av Mario, eftersom att de suger på engelska där jag handlar. Men ingen lycka. Jag blev visad till chokladsirap, karamellsirap, jordgubbssirap, sirap till vatten, (typ smaksättning till vatten, lite som saft, fast inte så onyttigt) och till den självklara pannkassirapen, klart att de har den. Smsar Mario och förklarar läget. Ta kannkakssirapen blir svaret. Riktigt skeptisk, men lite nyfiken, lägger jag ner lönnsirapen i vagnen och traskar på. Väl hemma, vid brödbakningen kommer min skeptiska sida fram på riktigt. Kändes inte som att det skulle funka. Men tänk att det gjorde det! Leila, släng dig i väggen, här behövs inte någon "mörk sirap", lönnsirap funkar utmärkt. Brödet fick dock en svag sötma, så det blev nog inte så nyttigt som Leilas bröd, men gott. Vilket var det jag tvivlade mest på. Ska prova detta bröd hemma på det "riktiga" sättet.

Slaktaren fick även ett besök idag, så nu är frysen full med massa olika köttdelar, nystyckade. Yej!
Puss

Kommentarer
Postat av: Mormor

Duktigt jobbat!Har nyss kommit hem från syjuntan i Kolbäck missade avfarten vid Ikeas vägbygge då jag skulle hämta en tjej på Skälby kom ej av förrän framme i Dingtuna, mycke trafik med en bredvid som pladdrar så är det lätt hänt.Din moster ligger på sjukhus sedan i natt! Hjärtmuskelinflammation nog så tråkigt.Sov gott Anna!

2010-02-16 @ 23:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0