speedy weedy


Sitter och njuter av musikens stämmor. Hittade ännu en låt till min samling på Spotify. Kanske ska dra helgen i stora drag för er vänner då det har varit dött här.

Fredag: Efter en kvällsmåltid bestående av en delicious purjosoppa (din mormor) drog jag in till stan för att njuta av en film på duken tillsammans med Kristin. Efter lite stros på  Auchan begav vi oss till bion och valde Avatar. 3D film om ännu en hemlig värld "bakom" våran. Bra film som dock var lite underlig med 3D, rätt yr i skallen. I nästan hela filmen pratade de engelska. Med undantag från de gånger de pratade avatar-språket. Så jag fattade nästan allt. Därefter begav jag mig hemmåt med bilen och somnade efter lite Harry.

Lördagen blev en tidig morgon då jag var hos Kristin 10. Frankrike stod på schemat. Trevligt. Efter en snöig (!!!) natt var det halt på vägarna och hos Kristin kopplade jag av i en dålig fickparkering. Vi åkte sedan mot Metz (stad i Frankrike) där ett Factory Outlet finns. Vid gränsen var det kontroll, efter nervösa tjut i bilen blev vi ändå inte kollade. Tur att vi hade passen ifall att. Vi åkte på i Frankrike och såg mindre och mindra av vägen, spolarvätskan tog slut och inte en besinmack inom synhåll. Väl framme (efter mycket om och men) letade vi upp en mack av något slag och fick fram på en aning bristande franska och gester vad vi ville ha. Vi fick med oss 5 liter spolarvätska som skulle tåla 20 minus. Bra jobbat! Rutan blev ren och vi lättade. Till outletet hittade vi och gick in för shopping.
Missade tyvärr lunchen som i Frankrike bestämt slutar 14.00 (då stänger alla restauranger och öppnar inte förrns 18.00) så det blev franskt mc donalds för vår del. Nästa gång glömmer vi inte lunchtiderna tror jag. MAt fick vi och vi fortsatte med shoppingen.
Allt gick bra på hemvägen förutom att vi missade (?) Luxemburg. Hamnade i Belgien efter att ha åkt rakt igenom hela Luxemburg, fick vända om efter en hel del skratt och kom till slut fram till Kristins hus.

Det var den helgen det. Nu snöar det.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0