another day from hell


Kaotisk dag. Skulle idag skicka hem min lille låda med diverse saker från detta år. 23kg vägde den.
Släpar den till posten, väl där, efter att ha fyllt i adresser hit och dit, så får jag veta att man med "qualitypack" bara kan skicka paket till Sverige upp till 20kg. Sen får man skicka via något annat som kallades "TNT", då blev summan för mitt paket på 23kg plötsligt 160euro. "You got to be kidding me" var mina ord till den stackars postmannen. Lösningen blev att plocka ut 3kg ur lådan. Lådan som var inbrottssäker med all tejp jag dragit dit. Jaja, vad gör man om inte klipper upp skiten och plockar ur 2,5kg. Han var snäll och skrev 20kg ialla fall, fast det vägde lite mer. Det var bara att casha upp 36euro för det. Fixade även till mig ett par klistermärken där det står att lådan innehåller glas, tur det, annars kan man väl säga adjö till dom flaskorna...

Har haft panik/ beslutsångest hela dagen om hur jag ska göra. Bad Mario ta ner min resväska så att jag kunde väga all skit som jag har kvar. 18,86kg blev det. Men då var allt där, utom datorn. Då har man 15kg på ryan. Jaja, bestämde mig för att chansa. Kollade överviktspriser på ryan, 20euro/kg är inget jag betalar. Så imorgon åker jag och postar ett par kilo till. Hellre på den säkra sidan. Skickar ca 4kg imorgon, vilket är 20euro. Så det blir ju ändå billigare än övervikts skit på ryan.

Men nu kan vi ju avsluta med att det idag är 10dagar kvar gott folk. Sen går ni inte säkra längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0