ingen gräns kvar


Efter ännu en shoppingdag i Lux har vi insett att det verkligen är kört. K-Ö-R-T. Vi har här nere lyckats med att totalt tappa respekten för pengar. Man pungar ut 50euro där, 50euro här, och vips en väska för mer än vad man någonsin kunnat ana. Vet ni vad det värsta är? Det känns inte ens. Idag gick jag in i en affär och såg ett par skor som liknar ett par jag sett innan, som jag AVGUDAR. Dessa kostade runt 500euro, och häver ur mig att "neej då skulle jag heller gå dit och köpa de andra för de kostar bara 100euro mer". Visst det är trevligt att unna sig, och att känna kicken efter att man har köpt något fint, med bra kvalité, för lite mer pengar än vanligt. Men när man sedan tittar på väskor att ha INUTI väskan, för 190euro, då är det inte lika kul :P Är det nu man borde söka hjälp?
Hjälp mig ner på jorden. NU.

Fast lite kul är det ju ändå ;) Men som jag sa till Sara, det är bra att vi inte stannar ett år till, för då skulle vi sluta med att åka härifrån med ett resväske-set från Louis Vuitton för 5000euro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0