fast i fällan, igen


Efter en dag på stan, med två Ferraris är jag nöjd. Här kan ni som inte bry er om mina Ferrari skymtar sluta läsa. Det började med en skönhet som stod parkerad, en grå sak. Åkte förbi med bussen. Inte så värst speciellt, jag menar, det börjar ju bli vardagsmat här nu. Men sen när jag stod och väntade på min buss tillbaka till "landet" kommer det en röd beauty åkandes där jag står! Förstår ni? EN meter ifrån mig, och han får rött i korsningen, precis vid mig! Körde såklart ner-cabat i dagens väder, så jag såg in, hela paketet om vi säger så. Hur fin som helst! (Bilen alltså) Var dock en äldre man som körde, tanken slog mig att man kanske skulle kliva in i bilen. Men då körde han iväg, och tur var väl det, för vem vet vart jag hade varit nu annars?

Sitter och ser mig om på blocket nu ialla fall efter begagnade leksaker. Men jag blir pengablind och får en vrickad bild av ekonomin när jag sitter och tittar. Tar mig själv på bar gärning när jag mumlar för mig själv "oj fan vad billigt, bara sex siffrigt" sen tänker jag "man kanske skulle kunna börja lite lättare, med en Porsche eller så, här har vi en bra för bara 700000"

Börjar bli rädd för mig själv. Måste få ett slut på detta, enda vägen ut är att köpa en ynka liten Ferrari. Så får det bli.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej fröken Ferrari!Får snart börja kalla dig så!Nu kan du snart börja nedräkningen till familjen kommmer till Lux!Känner nästan att jag skulle varit med.Läget här hemma är som vanligt,tyvärr ingen bättring PUSS O KRAM från mormor

2010-03-25 @ 22:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0