hellöj där hemma hur mår ni idag?


Efter en ofantlig mängd te (var nära att skriva kaffe där, men det hade ju varit att ljuga hundra gånger om) så kan man tycka att min hals borde vara bättre. Men icke. Avnjöt till och med en kopp honungsvatten med Theo då han åt passionsfrukt och drack mjölk med honung för sin hals (hosta egentligen) Det var det knäppaste, tyckte han, när jag nämnde att jag inte dricker mjölk med honung, utan vatten med honung istället (allt varmt såklart). Så där satt vi, och drack.

Hans nya favorit frukt är förresten passionsfrukt. Efter att jag indroducerat den lilla rynk-bollen för honom. Han äter de även omogna och sura som citroner när han inte orkar vänta på att de ska mogna. Ser så roligt ut när han äter, gör någon min som att han tycker att det är äckligt, men sen när man frågar så säger han att han tycker det är jättegott (omogna som mogna).

Under eftermiddagen var det som om en riktigt odräglig baksmälla slog till rätt i huvudet. Tungt som bly. Något bättre nu kanske, men inte bra. Får se till att krya. Provade till och med ett av "hälso teerna". "Tyvärr" var det inte ingefära, (krock med språket ibland) det var någon annan sort, grönt hälsote alltså. Men nu drar vi på en kopp hederligt svart. Kanske en av Marios ingefärsgodisar också? De kickar igång en totalt! Kanske ska köpa ett pack imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0