what the fuck?


Redan hemma. Jag har haft det tevligt ikväll. Ungefär fram tills notan kom in. Förstår mig inte på det här landet just för tillfället. Allmänt trött. EN person på restaurangen kunde engelska. Hon jobbade i köket. Så jag fick beställa på franska/ peka i menyn. När vi får in maten är det inte vad jag trodde, men tänkte inte på det då jag inte ätit det förut. När vi får in notan kostar rätten dubbelt så mycket som den vi ville ha? Hallå? Jag klagar och hon fattar inte och börjar prata med mig på franska. Vad med att jag inte kan franska uppfattade hon inte?

Ialla fall, jag begär att få prata med någon som kan engelska. De ringer på "kökstjejen". Hon kommer och är trevlig och försöker förstå vårt problem. Hon förstår men säger att chefen inte tänker göra något åt saken, "betala eller så ringer jag polisen" var orden hon använde. Sedan när blir en restaurangchef sådär otrevlig? Jag trodde man gick efter "kunden har alltid rätt". Tydligen inte.

Kökstjejen håller verkligen med oss och säger att hon också hade blivit arg. Notera att jag PEKADE i menyn på det jag ville ha. Får in något liknande som är dubbelt på dyrt. Alltså, inte mitt fel. De menar då att eftersom vi har ätit upp maten måste vi betala. Då undrar jag, hur skulle jag kunna veta att jag fick in fel mat när jag inte visste hur den skulle se ut från början?

Efter mycket spring fram och tillbaka för kökstjejen (chefen stog nämligen och gömde sig någon annanstans) så gick chefen med på att ge oss drickorna gratis om vi "inte var arga längre". Ehh? Jag är väl lika förbannad över att de har gjort fel och att de dessutom hotar med att ringa polisen, även om vi får drickorna gratis? Vi gick ialla fall med på det och jag gick därifrån arg som ett bi. Fan vad arg jag var.

Dessutom är jag säker på att ifall vi hade pratat franska och kunnat bli mer arga på dem (lite svårt när bara en pratar engelska, man kan ju inte gärna bli dunder förbannad på någon som inte gjort något fel och bara råkar bli "medlaren") att vi hade fått billigare då. Eller om vi hade haft någon manlig själ i vårt sällskap. Så nu har man varit riktigt förbannad och skällt på folk på engelska också. Med en förlust på 5euro, inte hela världen, jag vet, men det är inte pengarna, det är hela grejen som gör mig förbannad.

Det värsta är att de har så förbannat god mat att jag kommer bli tvungen att gå dit igen. Jobbigt läge.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Anna en trevlig kväll slutade dåligt.Duhar blivit så illa behandlad, helt sjukt att hota med polis!Nästa gång dubbelkollar du med menyn,innan du börjar äta!Har satt in pengar på ditt konto.Hoppas att du njuter av din present!Om jag skall erkänna så är jag lite avundsjuk på dig som har en så läcker klocka,min favvo färg.Citerar som Marit brukar säga om saker hon köper till mig som gåvor: Det stog Vivi på den!!Puss o kram från mormor som inte kan sova som du nog ser!

2010-03-13 @ 05:48:19
Postat av: ellinor

fyfän anna. vi borde verkligen ha läst franska och inte spanska. tänk så mycket enklare livet hade blivit.



det hade ju även varit ett stort plus när man flyttar till Frankrike. att kunna franska, menar jag. och det här snacket om att du ska dit, jag citerar: "hihih my reality in six weeks". jag hoppas förbövelen att du ska dit om sex veckor, inte att du ska vara där i sex veckor. annars får du stryk när du kommer hem eftersom du åker dit utan mig. (skämt åsido, men med en viss allvarsamhet).



KRAM

2010-03-13 @ 13:50:44
URL: http://ellinorthune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0