en aha-upplevelse


Sitter barnvakt åt Theopojken, sitter och segar runt på internet. Har sett en del program och även läst ut (!) Snabba Cash (äntligen) tog mig endast typ fyra månader... :P Nu tännte jag gå på Harry Potter nummer ett. Den går nog lite snabbare...haha skulle tippa på helgen ut eller så. Man har ju inte tid att sträckläsa i veckorna direkt..

Jag och Theo satt och kollade på Karlsson på taket tidigare, och då slog det mig plötsligt, vid 20års ålder, att Lillebror är samma pöjk som Skorpan i Bröderna Lejonhjärta. Har aldrig tänkt på det innan. Men vid 20års ålder kom det ikapp. Tyckte förresten att Karlsson på taket är rätt dålig gjord. Sjävlaste Karlsson måste ju vara duppad eller inspelad röst efteråt, dåligt gjort. Men, kanske bra för att vara den tiden?

Tog även någon bild på väskan men ingen gjorde den rättvisa så det kommer inte komma upp någon bild här. Kanske en på den snygga påsen dock, om ni har tur.

Haha, måste ju bara berätta om hur sjukt det är att bo här nere. Man blir helt galen, synen på pengar är helt rubbad. Vi gick på stan igår, Sara, Kristin och jag. Pratar väskor och snackar om någon fin märkes-väska. Hur mycket kostar de då? frågar Sara. Då häver jag ur mig "jaa men det är det som är grejen, de är inte ens dyra, typ 350" Sara typ brister ut i skratt och först då inser jag det sjuka i mina ord. Detta är ord osm kommer ur min mun helt seriöst, som om det var helt normalt att punga ut 350 (eur, tro inte vi snackar i sek) för en väska då och då. Hur kommer detta sluta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0