persika eller nektarin?


Såhär under försommaren är det ju alltid lika svårt att komma på vilken som är vilken. Hårig vs. slät. Men nog är de lika goda båda två. Nu har jag ätit tre stycken "ohåriga" sedan i tisdags. Första detta år. De var goda, men inte så mycket smak dock. Kanske för tidigt, vad vet jag. Har ialla fall kommit fram till i mitt huvud att nektarinerna är de ohåriga. Tror att jag har rätt.

Min hy har ialla fall blivit bättre sedan jag sluta konsumera jordgubbar. Tråkigt nog. (Endast med tanke på hur goda jordgubbar är såklart) Men jag håller mig nu, så kan man njuta svenska gubbar när man kommer hem. Säkert mindre besprutning på dem också, och frågar ni mig så är det det jag är känslig mot. Alla besprutningsgrejer och E-nummer. För att tänka tillbaka på de gången halva ansiktet svullnat upp, så har det just varit mycket E-nummer och sånt som konsumerats då, (och nej, ingen bild kommer att bifogas på ansiktet, haha) så det är det jag ska hålla mig ifrån helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: mormor

Alldeles riktigt,du har ätit nektariner.Ta det försiktigt ävan med dom så du inte får hudproblem även med dom!Skall nu steka en hel gös i ugnen åt morfar o mig,sedan skall vi ut och handla mat.Känner mig nöjd just nu efter friskispasset.Puss o kram från oss båda!

2010-05-28 @ 12:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0